יום שלישי, 6 במאי 2014

SEO, כבר מזמן לא SEO

יש משהו מאוד מוזר בתחום שלנו, אין ספק. יום אחד אתה למעלה ויום אחד למאט כץ יש מחזור (סליחה). הרי אנחנו לא יודעים באמת מה יכול להביא אותנו לראש העמוד הראשון אבל אנחנו מנסים:

  • אנחנו מחליפים קישורים "איכותיים" (סליחה על הגרשיים אבל קישור יכול להיות טבעי כמו שאפשר בערך להתחתן מבלי להתחיל עם בחורה)
  • אנחנו ממליכים את התוכן וכותבים כמה אנחנו טובים במה שהלקוח שלנו עושה, איכשהו יוצא שלאינסטלטור יש 254 עמודים איכשהו
  • אנחנו נירשם אפילו לרשת חברתית זניחה של גוגל ונעלה לשם פוסטים כי רק גוגל חשבו שפייסבוק זה "טרנד"

SEO זה לא SEM
שלא תבינו אותי לא נכון, אני רוצה מאוד להיות בעמוד הראשון, ברוב המקרים זה אפילו מצליח לי עם הרוב ממה שכתוב כאן למעלה, אבל העניין הוא שלאף אחד מאיתנו אין באמת את הידע המלא שיאפשר לנו להגיד "בטוח תיהיה בעמוד הראשון בתוך..." אתם יודעים מה? עזבו "בתוך ככה וככה זמן.." מה לגבי "בטוח שנביא אותך לעמוד הראשון".. באמת? יש לכם מושג אם תצליחו? יש לי לקוחות (מהעבר/הווה) שנכנסו לעמוד הראשון בביטויים תחרותיים מאוד(!) תוך חודשיים ונשארו שם שנתיים ויש לקוחות ששנתיים לא נכנסים לעמוד השני. איך תסבירו?

אז יש פינגווין, יש פנדה, יש מג'סטיק לבדיקות, ZEFO לדוחו"ת, עדיין, אנחנו חיים על אחוזי השערות יותר מאחוזי הבנה. אז למה לקוחות עדיין משלמים?

חברת קידום אתרים מקצועית לא תנסה לסבן את הלקוח, לא תנסה "להביא אותו לעמוד הראשון" אלא להביא לו לקוחות, חברה מקצועית לא תנסה "לחפש לו קישורים" היא תנסה "למצוא לו שת"פים" ובתור אחד עם ניסיון של 6 שנים בתחום, מצאתי ללקוחות ענק שלי (אפילו מותגים מוכרים) שת"פים שהביאו יותר לידים מכל קישור שהשגתי לו.

אני אומר את כל זה כי אני רוצה באמת לייעץ למקדמי אתרים שמדברים איתי פה ושם על ניסיונות פסולים של קידום אתר וניסיונות תמחור זולים כאילו אנחנו בסך הכל "משיגי קישורים", אנחנו לא, (רובנו לפחות), אנחנו אנשי שיווק באינטרנט, ככל שתפנימו את זה מהר יותר, מחירי הקידום בשוק יפסיקו להראות 1000-1500 ש"ח לחודש. צר לי, זה דוחה וראיתי את זה גם בחברות גדולות. לצערי.

עבור הדברים שאני עושה למען לקוח זה פשוט לא פייר שכשאני מגיע ללקוח פוטנציאלי הוא זורק לי הצעת מחיר (לא שביקשתי!) בפנים של חברה מתחרה עם 1500 ש"ח לחודש (ללא הגבלה כמותית של ביטויים). אתם עובדים על הלקוח או שאתם מלאים בכסף?! מה ואיך לעזאזל תוכלו לתת ללקוח תמורה אמיתית עם 1500 ש"ח בחודש?

אני לא ממורמר, אני פשוט חושב שמזמן אנחנו לא חברות קידום אתרים, אנחנו אנשי שיווק באינטרנט ומנהלים את מותג הלקוח לא רחוק מאנשי היח"צ, עד שהמקדמים לא יפנימו את זה, אין שום סיכוי שהלקוחות יפנימו את זה.

אבא שלי, אחרי שקידמתי לו את האתר (בחו"ל) של העסק שלו הציג לי עליה ניכרת של המכירות / כניסות / לידים ואפילו השגתי לו כתבה בחו"ל באחד מהמגזינים הגדולים בעולם בתחומו. האם זה גוגל? לא, זו עבודת ידיים רבה שגרמה להשגת לקוחות פוטנציאלים. כשאבא שלי ראה את ההבדל הוא אמר לי "פשששש, בטח בארץ משלמים על זה עשרות אלפי שקלים על שינויים כאלו אה?" צחקקתי בזמן שרציתי להתאבד מהתשובה שאני מתכוון לתת לו.

רק מסתכל קצת מהצד על התחום שלנו ותוהה אם זה יהיה כך לעד או עד שחברות קידום אתרים ירימו את היד ויגידו "אהה סליחה, מגיע לי יותר" ונתחיל לתמחר ללקוחות כמו שצריך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה