יום שלישי, 1 באוקטובר 2013

קידום אתרים הפך לניהול מותג

יותר מידיי כתבות ויותר מידיי שמועות על איך התחום של הSEO (קידום אתרים במנועי החיפוש) שוכב לו על ערש דווי ומחכה לאור בקצה המנהרה. קצת לפני שמספידים את התחום שאני כל כך אוהב, אני אשאל ואענה על שאלות (צפויות למדיי) שקשורות לעולם הSEO ולניהול המותג במיוחד.



אני אתחיל פשוט, את הביטוי (או יותר נכון את ההסבר) "ניהול מותג" שמעתי לראשונה מאדם שאני תופס כגורו בעולם הSEO אורן שץ, יו"ר SEOisrael. הביטוי הזה בעצם אמור להסביר ללקוחות חברות קידום אתרים דבר מאוד פשוט, שירותי קידום האתר שלכם הם לא שירותים של השגת קישורים מאתרים שעלו אתמול לאוויר וקוראים להם "הפורטל המוביל בישראל ל...." אלא דווקא הכנת האתר לעולם האינטרנט, כלומר באם רוב התעבורה של היום של עסקים מתקדמים מגיעה מהאינטרנט, התשובה של "למה זה קורה" מאוד פשוטה, וסליחה אם אני חוזר על דברים שנאמרו – אני רק מנסה לחדד עבור הלקוחות שלנו (שקיבלו קישור מן הסתם לפוסט) ועבור אנשים שמעוותים קצת את התחום.

לדעתי קידום אתרים מתחיל ונגמר מהאלמנטים הבאים:

אופטימיזציה לאתר:
פשוט מאוד: להפוך את קוד האתר לנגיש יותר עבור הבוטים של גוגל, החל מקיצור כתובות והפרדת קודים מיותרים מהHTML הראשי של האתר וכמובן כותרות ותיאורים ייעודיים לכל עמוד (הכל, עפ"י קווים מנחים של גוגל ולא עפ"י השערה).

השגת קישורים איכותיים:
פשוט אבל לא מאוד: משא ומתן עם אתרים וחברות קידום אתרים אחרות על מקום באתר שלהם, באתר של הלקוחות שלהם, אתרים ששווים משהו, כאלו שיש להם טראפיק מינימלי של כניסות מהקישורים שקיבלנו. קישורים זה דבר לגיטימי והכרחי (כן, עדיין) אבל הם חייבים להיות הגיוניים, לא מאתרי "פורטל" שאיכשהו איבדו את המושג מה זה "פורטל" ולא מאתרי מאמרים מומצאים, תאמינו לי, אם יש אתר מאמרים - אז מכירים אותו (כמו articles. reader וכד'). אל תנסו לעשות מעגלים / משולשים של קישורים. מישהו נתן לכם קישור טוב? תחזירו לו מאיפה שתרצו, אל תחשבו איך גוגל יראה את זה, תחשבו אם הגולש שלכם יקבל את זה בהבנה ואפילו יתפתה להיכנס לקישור, לא תמיד צריך גם קישור בביטוי, אפשר גם בצורת כפתור של "רוצים מטבח חדש? כנסו למבצעים", היגיון עבור הגולש ולא עבור גוגל.

ניהול מותג ברשתות חברתיות
לא הכל מסתכם בקישורים, עמוד עסקי ופעיל של פייסבוק יכול להפעיל את הלקוחות של העסק כמו כל ניוזלטר (רק מבלי לפחד שייפתחו או לא את המייל). לקוחות שעשו לייק לעסק שלך יקבלו טפטופים ממך בניוזפיד שלהם על דברים שתפרסם, כמובן שלא תפרסם את המוצרים שלך כמו מוכר בבאסטה בשוק, לדעתי 3 פוסטים בשבוע כאשר כולם עוסקים בתחום אבל אף אחד מהם לא מוכר אלא רק מעניין את הגולש, זה יכול להיות וידאו מצחיק על התחום של העסק וזה יכול להיות כתבה בMAKO על מישהו שנפגע / זוכה בתחום שלכם. ופוסט שישי בערך בכל שבועיים יהיה פוסט פרסומי על הנחה או מבצע בעסק. אל תציקו, תהיו חברתיים. זה עובד.

ניהול מותג ברמת יחסי הציבור
אל תחשבו שפייסבוק זה המקום היחידי שממנו מגיעים לקוחות שלא מגוגל, היום כתבה טובה עליכם או על התחום שלכם באזכור השם של החברה באחד מהאתרים הגדולים כמו דה-מרקר או גלובס יכול לעשות פלאים (מניסיון!) לעומת 5000 ₪ שהולכים לפעמים לפח בPPC.

עקוב אחר שם המותג!
לא סתם גוגל המציאו את Google Alert, במיוחד עבור אנשים (לדעתי) שרוצים לדעת אם כתבו את השם שלהם איפה שהוא, זה יכול להיות שם המותג, שם המתחרים (לעקוב אחר מתחרים זו לא פעילות אסורה) או לעקוב אפילו אחר התחום כולו, להקים ALERT אחרי "בית קפה" על מנת לדעת באם יש משהו חדש ומעניין בתחום או קישור חדש וחזק שגוגל מספיק התעניין בו בשביל להציג אותו לעוקבי הALERT שלו.

כמובן שיש עוד שיטות אבל אני עוד יומיים מתחתן (מברוק לי!) ואין לי כח לכתוב את כל השיטות, מי שרוצה לשמוע על שיטות נוספות מוצלחות שעובדים עבורנו מוזמנים לפנות אליי, כיום, אני מנהל מחלקת הפרסום של חברת "פרומו - עיצוב, פרסום ויחסי ציבור" שם אנחנו משתמשים בכל כוחות הפרסום כולל קידום אתרים להפוך לקוח לעסק מוביל. זה עובד לנו. מוזמנים ליצור איתי לראות איך זה עובד. 054-7126629

שונא לכתוב את זה אבל "לסיכום":

קידום אתרים אף פעם לא היה רק אלגוריתם ובוטים אבל מקדמי אתרים בסגנון "תוך חודש אתה מקום ראשון" הביאו את התחום שלנו למקום אפל ומוטל בספק מול עסקים גדולים. אפשר לחדש לכם משהו? גוגל לא שונא מקדמי אתרים, גוגל אפילו ממליץ לקחת חברתSEO אבל עם שאלות ובקשת שקיפות קודם לכן (מוזמנים לקרוא את המאמר שלי אודות הנושא כאן).

בהצלחה מול הלקוחות שלכם או באם אתם הלקוחות – בהצלחה מול חברות הקידום. לדעתי, תמיד דאגו לעשות מה שכתוב במאמר בצורה כללית ואת כל השאר תחשבו מחוץ לקופסה – זה יעשה לכם רק טוב להיות מקוריים (בגבול החוקיות).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה