יום ראשון, 14 ביולי 2013

המלחמה הפסיכולוגית של גוגל מול מקדמי האתרים

פוסט אורח מאת איתי ברנר

הפעם בחרתי לכתוב על נושא שכמעט ולא כותבים אליו והוא היחס של קהילת מקדמי האתרים אל אנשי מפתח בגוגל ובמיוחד אנשים האחראים על תחום הספאם או פעילות מול מנהלי אתרים. מתגובות והודעות שאני קורא בפורומים וקבוצות שונות, אפשר לפעמיים לחשוב שמדובר בלוחמה פסיכולוגית של ממש.

בראש ובראשונה, עשיתי מחקר קטן והרכבתי רשימה של אותם אנשי מפתח שאני מכיר את שמם:

מאט קאטס - מאט קאטס הוא אולי איש יחסי הציבור המפורסם ביותר בקרב קהילת המקדמים וזאת מכיוון שהוא מנהל את תחום הספאם בגוגל ולמעשה מכחיש או מאשר כל עדכון כזה או אחר באלגוריתם אשר משפיע על הדירוגים של אתרים בתוצאות החיפוש.

ג'ון מולר - ג'ון מולר מוגדר כ - Webmasters Trends Analyst בכיר ולפי הגדרתו, התפקיד שלו הוא לתווך בין המהנדסים של גוגל ובין מנהלי האתרים על מנת שכולם ידברו באותה שפה. הוא מקיים בדרך כלל סבבים של שאלות ותשובות עם מנהלי אתרים דרך תכונת ה - Hangouts של Google +.

עמית סינגהאל - סינגהאל אמנם יושב בהנהלה הגבוהה של גוגל, אבל הוא מעורב ישירות באלגוריתם החיפוש של גוגל ולעיתים קרובות מעניק ראיונות לאתרים שונים וכותב בבלוגים רשמיים של החברה כגון הבלוג למנהלי אתרים.
ג'ייד וונג - מנהלת הקהילות של Google + Local - במסגרת תפקידה, היא מנהלת את הפורומים השונים הקשורים לשירותים המקומיים של גוגל ומעדכנת על שינויים חשובים ותקלות טכניות.

פייר פאר - פאר הוא גם כן Webmaster Trends Analyst בגוגל אנגליה ולעיתים הוא גם כן חתום על פוסטים של גוגל.

האם זו באמת מלחמה פסיכולוגית?

מבין כל האנשים שהזכרתי, קאטס הוא בעצם זה שנתפס כלוחם העקשן ביותר של גוגל, במיוחד כאשר מישהו תוקף את החברה על אלגוריתם החיפוש שלה או מפרסם דברים שנתפסים על ידו כחצאי אמיתות. למעשה, קאטס עושה זאת לעיתים כל כך קרובות, שמישהו כבר הכין על כך אינפוגרפיקה משעשעת.

אחת הדוגמאות מהזמן האחרון היא כאשר קאטס דחה את הטענה שגוגל פיתחה את פינגווין ופנדה על מנת להרוויח יותר מחיפוש ממומן. כמובן שתיאוריית הקונספירציה הזו הייתה מוגזמת מלכתחילה, אבל היא מדגימה בצורה יפה את הלוחמה הפסיכולוגית שבין אנשי מפתח כגון קאטס ובין קהילת מקדמי ומנהלי האתרים.

לדעתי, ברוב המקרים האמת נמצאת אי שם באמצע : גוגל לא רוצה באמת להרוג את התוצאות האורגניות, אבל היא בהחלט רוצה שבעלי אתרים לא איכותיים לפי מדדי האיכות שהיא קובעת לתוצאות האורגניות, יצטרכו לשלם כסף אם הם ירצו להופיע במקום גבוה דרך התוצאות הממומנות (אגב, גם לתוצאות הממומנות יש מדדי איכות, אבל זה כבר עניין לפוסט אחר).

דבר חשוב נוסף שיש לזכור הוא שהאלגוריתם של גוגל מסועף מאוד ואם ג'ון מולר אומר למשל שאין טעם להשתמש ב - Disavow Tool באתרים שלא קיבלו הודעת אזהרה, סביר להניח שהוא צודק, אבל אסור לקחת את מה שהוא אומר כתורה מסיני מכיוון שמולר עצמו הוא אינו מהנדס והדברים עצמם יכולים להשתנות מיום ליום.

הבעיה לדעתי נעוצה בכך שישנם מקדמים אשר נוטים לפסול על הסף את כל מה שנאמר על ידי אנשי מפתח בגוגל מתוך מחשבה שהם תמיד ינסו להכשיל את מקדמי האתרים. זוהי נקודת מוצא שגויה מכיוון שאפילו קאטס יודע שמקדמים רבים הם גם בוני אתרים או משמשים כסוג של מתווכים בין מנהלי אתרים לגוגל. אני מניח שיש גם אנשים שחושבים בדיוק בצורה ההפוכה ובאמת לוקחים כל דבר שיוצא מהפה מישהו כזה או אחר בגוגל כדבר קדוש, אבל הם הרבה פחות נפוצים...

לסיכום, העצה שלי היא מצד אחד להמשיך ולעקוב אחר מידע רלוונטי שמופיע ברשת ומצוטט מפי גורמים בגוגל, אבל לזכור שיש לקחת אותו בעירבון מוגבל. למשל, אם אתם ממשיכים לבנות קישורים בהצלחה ורואים תוצאות, אין טעם שתפסיקו לבנות קישורים רק בגלל שגוגל הסירו את השורה שעסקה בתרומה של קישורים לדירוג מהנחיות האיכות שלה או בגלל שקאטס אמר שעדיף להשקיע בעיקר בשיפור ה- UI באתר (למרות שנגישות ושמישות של אתרים היא בהחלט נושא שיש לשים לב אליו).

הפוסט נכתב על ידי איתי ברנר מ - " Web Wiz ", אשר מספקת שירותי כתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה